Sign in

Wednesday, July 20, 2011

0
Komen

Dia Jodoh Aku???


Views

Jodohhh... JODOH adalah satu agenda yang besar dalam kitaran hidup manusia. Jodoh juga adalah agenda pelengkap untuk kesejahteraan dan tuntutan fitrah manusia normal yang dicipta oleh Allah.
Aku pon tertanye2 gak, sape la jodoh aku.. Actually, aku ade something nk share.. Aku selalu mimpi kan someone niy.. Sebelum tu biarlah aku kenalkan sape si dia tu.. Dia niy adalah salah sorg kawan yg hadir dalam hidup aku.. Bile aku ingat2 balik, die ni la satu-satunya kawan lelaki yang xpenah mengusik aku, xpenah buli aku & sentiasa sopan dipandangan mata aku..

Sampai ke detik niy, da byk kali dier hadir dalam mimpi aku.. Bukan la tiap2 ari aku mimpikan die.. Tp bagi aku agak banyak kali la.. Pernah, dia hadir dalam mimpi aku,..Dia bagi bunga kat aku.. pernah ugak aku mimpi dier tolong tunjukkan jalan waktu aku tersesat kat lam mimpi tu.. Dan yang paling kelakarnye, aku pernah mimpi die ade di sisi aku sewaktu aku nak melahirkan anak aku.. Wajah dia mmg jelas dalam mimpi aku. PELIK bile aku fikirkan mimpi2 yang aku alami tu.. Walhal aku tak pernah pon ingat kat dia @ fikirkan dia.. Dia hadir secara tiba2 je dlm tiap mimpi aku.. & yang pasti, tiap kali aku dalam kesusahan dlm mimpi, dialah yang akan hadir utk membantu aku.. Tiap kali aku di sisi dia, aku akan rase selamat walaupun cuma dlm mimpi..

Pernah, suatu saat dulu pada pagi jumaat.. Mase aku on the way nak g masjid utk solat Subuh kat sane, aku tetibe niat kat dalam hati.. "Ya Allah, andainya aku terjumpa seseorang yang aku kenal kat masjid tu, dia adalah jodoh aku.." Aku pon tak tau kenape aku berniat camtu.. tetibe jer kuar niat camtu.. Tapi yang tak disangka-sangka, aku terserempak dengan dia kat masjid tu, selesai je solat Subuh.. Subhanallah..aku jd terfikir tentang niat aku tu.. Adakah itu petunjuk dari-Mu??

Aku pernah ceritakan mimpi aku tu kat kawan baik aku & jawapan nye.. "Aku & si Dia tu ade jodoh..." Tp buat masa niy, aku tak nak die tau tentang apa yang aku alami niy.. Sbb dia adalah sahabat aku & aku sayangkan persahabatan yg kami bina sejak kecik agi...
Persoalannya, kenapa dia selalu hadir dalam mimpi aku? Adakah dia tu adalah JODOH aku??
**** No Answer..

Sudah baca entry tadi? Sila ringankan jari jemari runcing anda untuk like dan komen ye.. terima kasih, sayang kamu semuaa...

Post a Comment

Komen, Jangan Tak Komen.. Thanks semua..

0 903 333 Doakan Miss Nurul Atikah Jadi Best Student: