Sign in

Monday, October 17, 2011

0
Komen

Budak Perempuan Dilanggar dan Dibiarkan


Views

Pukul 8 malam tadi aku tengok Buletin Utama TV3. TV3 paparkan video seorang budak kecik dilanggar lari oleh sebuah van putih dan dibiarkan terbaring kat jalan.. Yang sedihnya, lepas dilanggar, budak tu digilis lagi oleh kenderaan lain yang lalu kat sini. Orang yang lalu just tengok je budak tu tersadai kat situ. Sedangkan budak tu masih lagi hidup dan begerak-gerak. Persoalannya, BUTAKAH MANUSIA DI SEKELILING TU??? Diorang hanya melihat dan ade yang lari je. Diorang hanya pandang budak tu seolah-olah dia tu hanya bangkai. Mane pergi sifat kemanusiaan n keprihatinan diorang sebagai manusia? Sekurang-kurangnya, jerit mintak tolong.. Tapi tak, diorang juz tengok dan terus pergi. Kalau tengok pada rakaman video, lebih dari 10 orang manusia yang lalu dekat ngan budak tu tapi yang tolong hanya dua orang sahaja.Sumpahhhh, sakit hati n sedih bila tengok budak tu yang dah nyawa-nyawa ikan. Manusia di tempat kejadian yang melihat sahaja budak tu terlantar sakit memang layak dipanggil SYAITAN... Diorang tak berperikemanusiaan langsung! Mujurlah ade sorang insan yang sanggup tolong alihkan budak tu ke tepi jalan. Kalau tak, mungkin banyak lagi kenderaan yang lalu-lalang n gilis budak tu. Menurut berita, budak tu masih dalam keadaan koma. Subhanallah... Kesian budak tu.. Sama-samalah kita berdoa semoga budak tu selamat dan dipanjangkan umur. Kepada semua, Jadikanlah kejadian ini sebagai iktibar. Jadilah rakyat yang prihatin dan bertanggungjawab. Moga kejadian seperti ini tak berulang lagi. Amin...



Sudah baca entry tadi? Sila ringankan jari jemari runcing anda untuk like dan komen ye.. terima kasih, sayang kamu semuaa...

Post a Comment

Komen, Jangan Tak Komen.. Thanks semua..

0 903 333 Doakan Miss Nurul Atikah Jadi Best Student: