Sign in

Tuesday, November 1, 2011

13
Komen

Apple Chips


Views
 Selamat tengah hari semuaaaa... Arini lambat lak hapdate blog coz aku bz skit.. cewaaahhh.. hehehe.. Ok, entry kali ni aku nak share resepi Apple Chips.. al Kisah nye, aku naik menyampah tengok 1 bakul buah epal kat atas meja makan tu asyik jerit-jerit panggil aku makan dia. Aiyookk, cian pulak aku dengar rintihan si merah tu.. Wahh, dah melalut ayat aku ni.  So, dari tak de orang makan buah tu, baik aku wat something.  Korang pernah try tak? Kalau tak pernah try, meh la try.. Ni resepi simple nye.

Bahan- bahan:


2 biji epal merah
Sedikit tepung gandum
Gula halus (Aku blend je gula pasir tu jadik halus)
Minyak untuk goreng


Cara-cara:


1. Basuh dan hiris semua buah epal tu nipis- nipis. Kulit tak yah dibuang taw. Just buang biji kat tengah-tengah epal tu je.
2. Then, lapkan sikit epal tu dengan tisu ataupon dengan kitchen towel yang bersih coz tak nak epal tu jadik berair sangat.
3. Lumurkan buah epal dengan tepung gandum dan gorengkan.
4. Bila dah siap goreng, taburkan gula halus atas kerepek epal. 


Amacam, simple tak?? Selamat mencuba k.. bye.. 
Sudah baca entry tadi? Sila ringankan jari jemari runcing anda untuk like dan komen ye.. terima kasih, sayang kamu semuaa...

Post a Comment

Komen, Jangan Tak Komen.. Thanks semua..

13 903 333 Doakan Miss Nurul Atikah Jadi Best Student:

ain dzaya ain dzaya said...

yummyy..besttnyerrrr!!

hawiz hawiz said...

sedap tgk..terliur lak..huhu

Miss Nurul Atikah Miss Nurul Atikah said...

@ain dzaya

Hehehe.. nanti cuba2 lah ye..

Miss Nurul Atikah Miss Nurul Atikah said...

@hawiz
Nanti boleh try sendiri. kan simple je tu..hehehe

Hanih Borhan Hanih Borhan said...

waa...xpernah dengaq lagi apple chips!bley try lepasni...tenkiu sharing! :D

Miss Nurul Atikah Miss Nurul Atikah said...

@Hanih Borhan
Most welcome.. sharing is caring kan? hehehe.. Selamat mencuba

mR_popkoRn mR_popkoRn said...

Hype..
Huhu.. macam sedap jerk.. nak sikit leyh x? Boleh la.. boleh laaaaa....
hehehe.../

hyz hyz said...

vavavavava leh terai ni

Miss Nurul Atikah Miss Nurul Atikah said...

@mR_popkoRn

sedap la. rasa dia manis2 masam.. amik la rasa kat gambar tu..hehehe

Miss Nurul Atikah Miss Nurul Atikah said...

@hyz

sila lah try.. pastu post kat sy.. huhu

Nafisah Ruslan Nafisah Ruslan said...

yummeh! ;p

NuR 'aQiLaH NuR 'aQiLaH said...

wah apple pon dah dogoreng goreng eh ;)

Syuxer Syuxer said...

apple digoreng?tak pernah dibuat oleh syuk hehe..