Sign in

Tuesday, October 9, 2012

4
Komen

Indahnya Madah Cinta


Views

Kali ni aku nak share beberapa madah cinta yang best ngan korang. Bagi aku semua madah cinta ni sweet sangat.. Ni dia:



ღღ Aku belum tentu menikahi orang yang aku cintai tapi aku akan mecintai orang yang aku nikahi ღღ


Tulis perkataan "RINDU" kat atas batu. Pastu, baling batu tu kat kepala si dia yang kita rindu. Supaya dia tahu betapa SAKITnya kita bila rindu kan dia..


Kata Bomba → cinta tak boleh dipadam ✔
Kata Polis → cinta itu sukar ditangkap ✔
Kata Ustaz → cinta itu anugerah ✔
Kata Doktor → cinta tak dapat untuk diubati ✔
Kata Guru → cinta tak boleh untuk di pelajari ✔
Kata Hakim → cinta tak boleh dihukum ✔
Kata Orang → cinta itu indah ✔


Jangan cintai seseorang setinggi langit, kerana langit bisa runtuh…Jangan cintai seseorang sedalam lautan, kerana lautan bisa surut…Jangan cintai seseorang sebesar dunia, kerana dunia bisa hancur. Cukup cintai seseorang seujung kuku, walau kecil, walau selalu dipotong, ia akan selalu tumbuh


Well, jika anda sedang bercinta,
Bercintalah anda dengan temanmu sekadar sahaja.
Kerana Kelak mungkin ‘si dia’ bukan jodoh untukmu.
Jika engkau masih belum bercinta, tahanlah dirimu untuk bercinta sehingga yakin cinta tersebut dapat mengikut syariat-Nya..


Tuhan memberikan rasa cinta dalam diriku, dan aku memberikannya padamu. Tolong jangan diberikan lagi pada orang lain.


Kamu tahu bahawa kamu sangat merindukan seseorang, ketika kamu memikirkannya hatimu hancur berkeping. Dan hanya dengan mendengar kata “Hai” darinya, dapat menyatukan kembali kepingan hati tersebut.


Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri dan tidak mengubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan.Jika tidak,kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan di dalam dirinya.


Jika mencintaimu hanyalah mimpi bagiku, maka biarkan aku tertidur selamanya...


Just belive in karma. What goes around comes around. So, kalau dia TIPU kita , ingat , suatu hari nanti dia akan DITIPU. Kalau dia RAMPAS hak kita, ingat, suatu hari nanti tak mustahil orang lain akan RAMPAS hak dia.SIMPLE :)


Aku belajar melupakan seseorang yg melupakan aku...
Aku belajar memaafkan semua orang yg menyakiti aku...
Aku belajar utk menjadi yg terbaik utk org yg aku sayangi..
ttpi ssuatu yg tak bisa aku pelajari iaitu,
"aku harus belajar TERSENYUM disaat org yang aku sayangi MENYAYANGI org lain."


Andai kata cinta itu sebuah pengorbanan,mengapa pengorbanan itu bukan noktah sebuah cinta? Andai kata derita itu harga sebuah cinta,mengapa cinta itu semakin sukar utk dimiliki? Cinta umpama kota kristal, indah di penglihatan , derita di perasaan….


Bila perempuan kata "Leave me alone" "Lelaki Ego" akan cakap "K.Bye". Tapi "Lelaki" yang "PENYAYANG" akan cakap "Sayang kenapa nie? Tell me"


Tolong jangan curi hati ini jika tak tahu nak jaga
Tolong jangan curi hati ini jika tak tahu nak hargai

Tolong jangan curi hati ini jika ingin melukai

Tolong jangan curi hati ini jika ingin membuat diri ini merana



Jangan jadi pencuri hati yang kejam yang boleh menyebabkan hidup seseorang sengsara


Allah takkan bagi pasangan dia yang sempurna sbb kite semua tidak sempurna , semua sama sahaja , takde perbezaan punn . So jangan memilih.


Aku ingin bersamamu cuma pada dua waktu,
sekarang dan selamanya.


Cinta bermula di hati dan ia berkekalan hingga hujung nyawa.  


Cinta dicipta agar manusia tidak berasa keseorangan. Dicipta Hawa adalah untuk Adam. Dan alangkah indahnya apabila cinta diraikan dengan pernikahan...


Berdoalah agar jodoh kita adalah seseorang yg dapat menyempurnakan kita.Walaupun berbeza,perbezaan itu adalah utk melengkapkan kita & dia..


Sweet takkk? K, bai.



Sudah baca entry tadi? Sila ringankan jari jemari runcing anda untuk like dan komen ye.. terima kasih, sayang kamu semuaa...

Post a Comment

Komen, Jangan Tak Komen.. Thanks semua..

4 903 333 Doakan Miss Nurul Atikah Jadi Best Student:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...